Home | Contact | Nieuwsbrief | Support | Login

info@emailworks.nl   

Support voor lid
Home
Wat is het?
FAQ
Demo
Prijzen
Support

Hoe beginnen?
Handleiding
Support voor lid

Support (voor de leden)

Emailworks voor verenigingen

  1. Wat is het verschil tussen Outlook (of een ander mailprogramma) en Emailworks
  2. Hoe staat het met mijn privacy?
  3. Hoe moet ik inloggen op emailworks?
  4. Waarom moet ik nog een keer na mijn eerste login een mailtje beantwoorden?
  5. Ik heb geen inlogbrief ontvangen
  6. Ik kan niet inloggen
  7. Ik ben mijn wachtwoord kwijt
  8. Ik kan een bijlage niet openen

Algemene PC vragen

  1. Hoe moet ik mijn PC instellen om toegang te krijgen tot Internet
  2. Hoe moet ik mijn persoonlijke e-mail thuis in te stellen?
  3. Wat is het verschil tussen ADSL/kabel en inbellen (Analoog & ISDN)?
  4. Hoeveel sneller is ADSL of de kabel?
  5. Ik wil breedband, wat is het verschil tussen ADSL en Kabel
  6. Welke ADSL breedband aanbieder moet ik kiezen?
  7. Ik heb geen PC
  8. Ik heb een PC, echter ik weet niets van computers

 

Emailworks voor verenigingen

Wat is het verschil tussen Outlook (of een ander mailprogramma) en Emailworks

Emailworks voor verenigingen is speciaal ontwikkeld om er voor te zorgen dat de vereniging altijd de beschikking heeft over up-to-date emailadressen en mobiele nummers van alle leden. Als de vereniging gebruik zou maken van een regulier mail programma (zoals Outlook) zou dat veel extra moeite en administratie kosten om dit voor elkaar te krijgen.
De voordelen van Emailworks voor verenigingen:

  • Mailadressen en mobiele nummers worden onderhouden door de leden zelf, zodat u altijd bereikt kan worden in geval van calamiteiten
  • De vereniging hoeft niet elk lid apart te selecteren, de vereniging selecteert slechts een groep (of meerdere groepen) en het bericht wordt automatisch gestuurd naar de betreffende leden. Selectie van de geadresseerden gaat dus zeer eenvoudig. Dit scheelt voor de vereniging veel tijd en geld
  • De verenigingen en u als leden hoeven geen specifieke software te installeren of instellingen te doen. Slechts een webbrowser en een connectie met het Internet is voldoende

 ^

Hoe staat het met mijn privacy?

Uw gegevens zijn absoluut veilig opgeslagen en niemand kan hier misbruik van maken. De volgende maatregelen zijn getroffen:

  • het clublid kan zelf instellen of hun emailgegevens zichtbaar zijn voor andere leden
  • alleen het lid zelf en de verenigingbeheerder kunnen bij uw gegevens. Niemand anders kan dit, ook niet de andere leden
  • de gegevens in de database zijn zodanig afgeschermd dat een andere vereniging hier niet bij kan
  • een gebruiker ziet niet meer dan nodig is, waardoor misbruik onmogelijk is.
  • alles wordt gelogd. Eventueel misbruik kan direct getraceerd worden

Zie voor meer informatie onze Privacy policy.

 ^

Hoe moet ik inloggen op emailworks?

U heeft een brief van uw vereniging gekregen, waarin een persoonlijk loginnaam en wachtwoord vermeld staat.

  1. Als u voor het eerst inlogt, wordt u gevraagd uw wachtwoord, emailadres en telefoonnummer in te vullen. Schrijft u uw nieuwe login en wachtwoord ergens op en bewaar deze goed.
  2. U kunt uw gegevens opslaan, nadat u de gebruikersvoorwaarden geaccepteerd hebt.
  3. Na acceptatie krijgt u automatisch een mail gestuurd naar het door u zojuist ingevuld emailadres
  4. Nadat u dit mailtje ontvangen heeft met uw mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook) dient u dit mailtje te beantwoorden en te verzenden (u hoeft niet meer te doen dit). Deze laatste stap activeert uw account. Het bevestigen is tevens  noodzakelijk ter voorkoming van misbruik
  5. Uw account is nu geactiveerd
  6. Als uw emailadres of mobiele nummer in de toekomst wijzigt, kunt u met uw nieuwe loginnaam en wachtwoord inloggen en uw gegevens wijzigen

 ^

Waarom moet ik nog een keer na mijn eerste login een mailtje beantwoorden?

In verband met de bescherming van uw privacy en om te voldoen aan de huidige wetgeving werkt Emailworks via het zogenaamde double opt-in principe.
Meer informatie over het double Opt-in systeem.

 ^

Ik heb geen inlogbrief ontvangen

Neemt u in dit geval contact op met de beheerder van uw vereniging.

 ^

Ik kan niet inloggen

Inlognaam en wachtwaard zijn hoofdletter gevoelig. Verzeker u ervan dat "capslock" uit staat.

Om van Emailworks.nl gebruik te maken moeten uw cookies geactiveerd zijn in uw browser. Op deze manier kunnen we bijhouden of u ingelogd bent. Wanneer u uitlogt wordt het cookie vernietigd.

Activeren van cookies:

  1. Start Internet Explorer op.
  2. Ga naar Tools > Internet Options > Privacy. of in het Nederlands Extra > Internet opties > Privacy
  3. Sleep het balkje omlaag naar "Medium".
  4. Klik op Apply of Toepassen (rechts onder).
  5. Test hier uw cookies

 ^

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

Ga naar de loginpagina, en druk op “wachtwoord kwijt?” U vult vervolgens uw emailadres in en drukt op verzenden. U krijgt automatisch uw wachtwoord toegezonden.
 

 ^

Ik kan een bijlage niet openen

Dit heeft in de meeste gevallen te maken met de (beveiligings)instellingen van uw mailapplicatie. Instellingen hiervoor zijn te vinden voor Outlook (Express): > tools (extra) > options (opties) > security (beveiliging). Daar kunt u een ander niveau van virusprotectie selecteren.

Een truc in de meeste gevallen is het document (zogenaamd) door te sturen (forwarden) waarna u in de meeste gevallen wel in staat bent de bijlage alsnog te openen.

^

 

Algemene PC vragen

Hoe moet ik mijn PC instellen om toegang te krijgen tot Internet

Een duidelijke uitleg vindt u hier.

 ^

Hoe moet ik mijn persoonlijke email thuis in te stellen?

Kijk voor het instellen van uw e-mail bij uw vereniging bij de inlogprocedure.

Een overzichtelijke handleiding om uw persoonlijke e-mail in te stellen, is hier te vinden.

 ^

Wat is het verschil tussen ADSL/kabel en Inbellen (Analoog & ISDN)?

  • Met ADSl/kabel heeft u een vaste verbinding met het internet. U hoeft niet meer in te bellen, maar u bent altijd online als uw pc aanstaat.
  • Met ADSl/kabel betaalt u een vast bedrag per maand ongeacht hoe vaak en hoeveel u op het internet bent geweest.
  • Met ADSl/kabel heeft u de beschikking over een aanzienlijk snellere verbinding met het internet. Afhankelijk van abonnement bent u 30 x sneller dan analoog of 15 x sneller dan ISDN (afhankelijk van abonnement)
  • Bij een analoge Inbel verbinding is uw telefoon bezet. Bij ADSl/kabel bent u telefonisch normaal bereikbaar.
  • Internet gebruikers in een netwerk hebben eenvoudiger toegang tot het internet

 ^

Hoeveel sneller is ADSL of de kabel?

Met een ADSL of kabel verbinding kunt u vele malen sneller internetten dan met een normale 56 Kb/s modem verbinding. Om dit verschil voor u inzichtelijk te maken hebben we theoretisch berekend wat de verschillen in download snelheden zijn.
 

Bestand
Grootte
 56 Kbps
 Analoog
 64 Kbps
 ISDN
 128 Kbps
 ADSL
 1024 Kbps
 ADSL
 2056 Kbps
 ADSL
250 kb  ~ 35 sec.  ~ 31 sec.  ~ 16 sec.  ~ 2 sec.  ~ 1 sec.
3 MB  ~ 7 min.  ~ 7 min.  ~ 3 min.  ~ 24 sec.  ~ 12 sec.
10 MB  ~ 24 min.  ~ 21 min.  ~ 10 min.  ~ 1 min.  ~ 39 sec.
50 MB  ~ 2 uur  ~ 104 min.  ~ 52 min.  ~ 6,5 min.  ~ 3,5 min.

Let op: De hierboven vermelde download tijden zijn theoretisch haalbaar en zodoende berekend. In de praktijk vallen, door diverse factoren, de snelheden lager uit. Aan dit rekenvoorbeeld kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend.

 ^

Ik wil breedband, wat is het verschil tussen ADSL en Kabel

  • Met ADSL krijgt u uw eigen ‘lijn’ naar het internet. De capaciteit van deze lijn staat u volledig ter beschikking. Bij een kabelverbinding zit u op een gedeelde ‘lijn’ naar het internet. De capaciteit van deze lijn deelt u dus met anderen. Bij meerdere gebruikers op uw gedeelde lijn daalt uw capaciteit.
  • Er zijn aanbieders die met kabel een hogere bandbreedte kunnen halen dan ADSL.
  • de helpdesk van een aantal kabelaanbieders worden nog wel eens bekritiseerd.

 ^

Welke ADSL breedband aanbieder moet ik kiezen?

Er zijn vele aanbieders van breedband die er voor zorgt dat u “always on” bent. U betaalt in dit geval een vast bedrag per maand. Echter welke aanbieder moet u nemen? Er is een recent onderzoek geweest, waaruit blijkt dat Tiscali aan de onderkant van de markt en in het middensegment de beste aanbieding heeft. Hier betaalt de consument het minste, rekening houdend met de geboden snelheid.

Een compleet overzicht van ADSL aanbieders is hier te vinden. U kunt hier op basis van uw postode checken welke adsl provider u kunt nemen.

 ^

Ik heb geen PC

U heeft geen PC, maar u wil er aan gaan beginnen? Wij kunnen u helpen. Neem contact met ons op en we zullen u adviseren. Indien u bij ons een PC besteld, krijgt u van ons 1 uur gratis installatie en opleiding. De PC is van het bekende A-merk HP (Hewlet Packard)  en de prijzen zijn vergelijkbaar met die van in de winkel.

 ^

Ik heb een PC, echter ik weet niets van computers

Emailworks kan voor u een beginners PC cursus aanbieden. Dit doen wij niet zelf, wij hebben dit uitbesteed aan een speciaal bureau. U kunt zich via ons opgeven en wij zorgen er voor dat u de cursus op korte termijn kunt volgen. Na het volgen van deze cursus bent u in staat om te internetten en zelf mail op te halen. U zult verbaasd zijn over de ongekende mogelijkheden die Internet en mail u biedt!

 ^