Voordelen
Het juist toepassen van email marketing en email management geeft
de volgende voordelen:
1. Meer omzet
·
Prospects en
suspects worden beter bediend. Zij hebben het gevoel dat zij goed en
snel worden behandeld en zullen dus ook eerder met u in zee gaan.
·
Ondanks de
massaliteit van emailings laat de gepersonaliseerde email zien dat de klant of prospect geen nummer is.
·
Grotere
klantvriendelijkheid door afstemming van antwoord op de interesses
en/of wensen van de (potentiële) klant.
·
Door het
automatisch opvolgen van uw nieuwsbrieven, wordt de prospect
aangemoedigd zaken met u te doen. Doe dit subtiel en niet te
agressief. De prospect kan zich daarbij altijd afmelden. Het effect
van uw emailings zal hierdoor
mogelijk verdrievoudigen.
· Hierdoor
meer omzet zonder dat het u extra tijd en/of geld kost.
2.
Efficiënter gebruik van tijd
·
U hoeft geen
veel gestelde
vragen meer te beantwoorden; deze worden automatisch
beantwoord.
·
U kunt zich
richten op uw core business.
·
Ook tijdens
afwezigheid van mensen kunt u uw klantvriendelijkheid bewaren door het
automatisch afhandelen van mail.
·
Geen papieren
mailings meer. Niet meer vouwen, plakken en inpakken. En een email versturen kost niets.
3. Effectievere
marketing
·
Door gericht uw
email af te stemmen op de behoefte van de klant,
zal de klant of
prospect het alleen maar waarderen als er een bericht naar hem
verzonden wordt.
·
Cross selling
(voorbeeld: u heeft heeft afgelopen jaar een reis geboekt naar Parijs.
Wellicht is Wenen ook interessant voor u?)
·
U verkoopt
alleen maar kennis? Stop deze in een nieuwsbrief en u kunt hier uw
voordeel mee doen.
|